Kan ik in Google Webmaster Tools niet mijn posities controleren?
Google Webmaster Tools is erg handig en biedt veel mogelijkheden, maar geen mogelijkheid om inzicht te krijgen in de positie van door u zelf gekozen keywords. Wij bieden u wel deze mogelijkheid.

Wat zijn goede keywords?

Voor een betrouwbaar inzicht van uw online vindbaarheid is het belangrijk dat u de juiste keywords controleert. Onderstaand een fictief voorbeeld waarin wij dit toelichten.

U verhuurt springkussens in de omgeving van Amsterdam en heeft de website www.springkussenverhuuramsterdam.nl waar huurders een springkussen kunnen reserveren. U bezoekt HoeHoogStaIkInGoogle.nl en dient 5 keywords in te vullen.

Onjuist:

  • Springkussen
  • Amsterdam
  • Huren
  • Snelle levering
  • Springkussenverhuuramsterdam.nl

Dit is onjuist omdat u hiermee veel te algemeen vindbaar probeert te zijn. Consumenten die zoeken op Amsterdam zijn wellicht opzoek naar informatie over de stad Amsterdam en hebben geen interesse in uw diensten. Het is dus niet interessant om daar op gevonden te worden.

Uiteraard zouden wij u graag nu willen laten zien wat juiste keywords zijn maar hiervoor is meer onderzoek nodig. Waar zoeken consumenten op die een springkussen willen huren? Zoeken zij op springkussen huren Amsterdam of springkussen huren in Amsterdam
Om dit te achterhalen kunt u gebruik maken van diverse programma's zoals bijvoorbeeld de Google Adwords Keyword Planner.

De volgende stap is het invoeren van goede keywords. In dit geval zou dat bijvoorbeeld kunnen zijn:

  • Springkussen huren in Amsterdam
  • Waar huur ik een springkussen?
  • Omgeving Amsterdam springkussen huren
  • Springkussen huren snelle levering
  • Springkussen Amsterdam huren

Vragen? Wij helpen u graag verder.


Hoe kom ik hoog in de zoekresultaten?
Uiteraardn zouden wij u graag hier direct antwoord op geven, maar zo simpel werkt dat niet.
Wij kunnen u wel direct een paar tips geven.
  • Zorg voor een goede, unieke inhoud. Wanneer u al uw teksten kopiëert van andere websites zult u niet snel bovenaan komen.
  • Bepaal welke keywords belangrijk zijn voor uw website, en schrijf hier uw teksten omheen. Let er wel altijd op dat u teksten schrijft voor uw website, en niet voor de zoekmachines!
  • Hou een goede indeling van uw website aan. Zorg voor tenminste één H1 tag en een aantal H2 tags met daarin belangrijke informatie. De Firefox add-on SEO Doctor kan een goed inzicht geven of uw website SEO technisch goed in elkaar zit.

Hebben jullie nog meer informatie voor mij?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks SEO tips. Inschrijven kan onderin op deze pagina.

Is mijn e-mailadres veilig bij jullie?
Ja. Wij gebruiken uw e-mailadres uitsluitend om u te informeren over uw keyword posities. 

Wij versturen ook maandelijks een nieuwsbrief als u het vinkje hiervoor aan laat staan.

Vragen? Suggesties? Opmerkingen?
Wij horen ze graag! Neem contact met ons op per e-mail , Twitter , Facebook.

Wat hebben HoeHoogStaIkInGoogle.nl en de Dikke Brillen met elkaar te maken?
HoeHoogStaIkInGoogle.nl is een initiatief van de Dikke Brillen!

Ik wil een nieuwe website aanmelden, maar ik moet inloggen. Ik heb echter nooit een account aangemaakt?
Dat kan kloppen en u bent waarschijnlijk al langere tijd gebruiker van onze dienst. 

HoeHoogStaIkInGoogle.nl is heel lang een website geweest zonder login gedeelte. Daarbij was het niet nodig om een account aan te maken. Nu is dat gewijzigd en wanneer u een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse e-mail van ons ontving hebben wij een account voor u aangemaakt.
Vraag uw wachtwoord op om in te loggen.

Als ik zelf op Google zoek staan de keywords op andere posities dan jullie aangeven, hoe kan dat?
Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de Google Personalized Search. Wanneer u vaker op bepaalde onderwerpen zoekt waardeert Google die hoger. Wanneer u vaker op uw eigen website hebt gezocht in Google is er dus de kans dat deze ook hoger komt bij andere keywords. U kunt dit (tijdelijk) uitschakelen door uw browser in privé navigatie te starten. Uw zoekopdracht komt dan overeen met die van iemand die nooit op deze keywords zoekt.